Pierwszy raz uczniowie naszej szkoły pojechali na wycieczkę na Podlasie. W trakcie trzydniowego pobytu odwiedziliśmy miejsca związane z różnorodnością religijną i kulturową regionu. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Białystok. Zobaczyliśmy Pałac Branickich i otaczające go ogrody francuskie. Podziwialiśmy piękne wnętrza katedry św. Mikołaja Cudotwórcy – najważniejszej cerkwi Białegostoku. Pani przewodnik opowiedziała o najważniejszych zasadach prawosławia. Na koniec chwila odpoczynku na Rynku Kościuszki. Drugiego dnia uczyliśmy się pisać ikony w Muzeum w Supraślu. Poznaliśmy historię tego urokliwego miasteczka. Spacerując po nim na każdym kroku natykaliśmy się na perełki architektury drewnianej. Odnaleźliśmy miejsca znane z filmów: „U pana Boga za…” i „Blondynka”. Następnie przejechaliśmy do Kruszynian – poznaliśmy historię polskich Tatarów. Dużo ciekawych informacji o islamie i najstarszym w Polsce muzułmańskim drewnianym meczecie z XVIII w. oraz mizarze przekazał nam opiekun świątyni. Wracając do Krzyżewa, miejsca noclegowego, cudowny spacer po ogrodzie leśnym Puszczy Knyszyńskiej w Poczopku. Ostatni dzień naszej wyprawy to Tykocin. Historii miasteczka wysłuchaliśmy przy odbudowywanym tykocińskim zamku. Zrobiliśmy pamiątkową fotografię przy pomniku hetmana Stefana Czarnieckiego – drugim najstarszym po kolumnie Zygmunta pomniku świeckim w Polsce. Historię Żydów poznaliśmy w synagodze, która przetrwała II wojnę światową. Jest jedną z najlepiej zachowanych w Europie siedemnastowiecznych synagog. Odskocznią od historii był rejs po Narwi i zabawy w parku linowym. Chwila relaksu przed podróżą to odpoczynek na cudownym, zabytkowym rynku. Podlasie zachwyciło nas.